Δευτέρα 16 Μαΐου 2011

Το ημερολόγιο ενός ψηφιδοθέτη


Δύο ψηφιδοθέτες της Πέμπτης τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια του μαθήματος των θρησκευτικών και της ενότητας των ψηφιδωτών καταγράφουν την εργασία τους στο ημερολόγιο που ακολουθεί।
Ψηφιδοθέτες: Η Ελίζα Κοτρίδου και η Βάλια Μπαλτατζίδου

12-4-2011
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,σήμερα τελείωσα το νέο μου ψηφιδωτό, την Παναγία την βρεφοκρατούσα। Το δούλεψα στο δάπεδο ενός ιερού ναού και μου πήρε 6 μήνες περίπου, να το ολοκληρώσω. Χρησιμοποίησα ψηφίδες από ζωγραφισμένο μάρμαρο, χρωματισμένες πέτρες και βότσαλα που μάζεψα στο ποτάμι. Όμως, συνέβη κι ένα ατύχημα στη μέση του ψηφιδωτού. Ξεχάστηκα και άρχισε να στεγνώνει η κόλλα κι έτσι έπρεπε να την αλείψω ξανά. Όταν το τελείωσα, ένιωσα συγκίνηση και χαρά, γιατί μπόρεσα να ολοκληρώσω ένα τόσο μεγάλο έργο, όπως αυτό.






Ελίζα Κοτρίδου







22- 9- 1610
Τη Δευτέρα αποφάσισα ν’ ασχοληθώ ξανά με τα ψηφιδωτά. Βγήκα έξω και βρήκα τις κατάλληλες πετρούλες. Όλο αυτό κράτησε για ώρες . Όταν ξεκίνησα ένιωσα λίγο απογοητευμένη με τον εαυτό μου. Το πήρα απόφαση! Θα το προσπαθήσω και θα τα καταφέρω! Ξεκίνησα. Θα αναπαραστήσω τη βάπτιση του ΧΡΙΣΤΟΥ με ψηφίδες. Όλο αυτό πιστεύω πως θα διαρκέσει ένα χρόνο. Αυτό το ψηφιδωτό μου το έκανε παραγγελία η εκκλησία της Μητρόπολης. Κλείστηκα στο δωμάτιό μου και σκέφτηκα με τι υλικά θα δημιουργήσω αυτή την εικόνα. Μόλις τελείωσα τις σκέψεις μου ξεκίνησα τη δουλειά. Το δύσκολο ήταν όταν η κόλα άρχισε όλο και να λιγοστεύει .Πήγα γρήγορα στο μαγαζί για ψηφιδωτά και αγόρασα μπόλικη κόλα. Στρώθηκα ξανά στη δουλειά. Εκείνη τη στιγμή επειδή είχα κουραστεί πολύ είδα μπροστά μου τον ΧΡΙΣΤΟ. Ζαλίστηκα και έπεσα κάτω. Μόλις συνήλθα από το σοκ ο γιατρός μου είπε ότι είχα σπάσει το πόδι μου επίσης , μου είπε ότι δεν θα έπρεπε ν ’ασχοληθώ για λίγο καιρό με τα ψηφιδωτά. Εγώ του είπα πως θα κάνω ότι συμφωνήσαμε αλλά το βράδυ πήγα στην εκκλησία για να συνεχίσω το ψηφιδωτό. Το ολοκλήρωσα λίγο πιο αργά απ ’ό τι περίμενα αλλά ο αρχιερέας μου είπε πως δεν πειράζει και πως η δουλεία μου ήταν πολλή καλή. Όταν οι γονείς μου ήρθαν στην εκκλησία για να δουν και με τα μάτια τους ότι τους είχα πει ενθουσιάστηκαν πάρα πολύ και μου είπαν πως είμαι καλλιτέχνης . Μαζί τους συμφώνησε και ο παπάς της ενορίας όταν είδε το ψηφιδωτό. Εγώ τους ευχαρίστησα για τα καλά τους λόγια. Όταν τελείωσα αυτό το ψηφιδωτό ένιωσα ενθουσιασμό ,χαρά ,ξεκούραση ,περηφάνια για τον εαυτό μου αλλά και ευχαρίστηση που μπόρεσα να βοηθήσω κάποιους ανθρώπους.
Μπαλτατζίδου Βάλια

Δεν υπάρχουν σχόλια: